ODPOWIEDZ
0 y/o, 0 cm
workin' nine to five what a way to make a livin'
Awatar użytkownika
a Canadian is somebody who knows how to make love in a canoe
nieobecnośćnie
wątki 18+nie
zaimkizaimki
postać
autor

Regulamin Forum
Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane przez użytkowników. Za zamieszczane posty, grafiki i inne materiały odpowiada wyłącznie osoba, która je opublikowała. W przypadku zgłoszeń naruszenia regulaminu, prawa autorskiego lub innych przepisów, administracja zastrzega sobie prawo do usunięcia takich treści i/lub podjęcia działań wobec ich autora.
OGÓLNE POSTANOWIENIA

1.1. Zakładając konto, użytkownik potwierdza akceptację niniejszego regulaminu oraz zasad zamieszczonych w działach organizacyjnych, które stanowią jego integralną część.
1.2. Brak znajomości regulaminu nie jest podstawą do jego niestosowania. Nie jest też wytłumaczeniem.
1.3. W treściach fabularnych i kartach postaci zakazane jest zamieszczanie treści zawierających przemoc ekstremalną, pedofilię, kazirodztwo czy też wątki przesadnie nacechowane brutalnym BDSM – chyba że zostaną odpowiednio oznaczone skrótem tw (trigger warning).
1.4. Zabrania się używania wulgaryzmów w nadmiarze oraz promowania ideologii seksistowskich, rasistowskich, queerofobicznych, totalitarnych czy skrajnie nacjonalistycznych, szczególnie o charakterze faszystowskim lub komunistycznym.
1.5. Konflikty prywatne powinny być rozwiązywane poza forum. Administracja nie uczestniczy w prywatnych sporach użytkowników, nie rozstrzyga ich i nie ponosi odpowiedzialności za zachowania użytkowników poza przestrzenią forum. Próby przenoszenia prywatnych konfliktów na forum będzie uznane za naruszenie regulaminu, co może skutkować ostrzeżeniem lub banem.
1.6. Administracja zastrzega sobie prawo do modyfikacji regulaminu. Każda zmiana będzie ogłaszana publicznie w odpowiednim dziale organizacyjnym. Zmiana wchodzi w życie dopiero od momentu opublikowania jej w odpowiednim dziale.
TWORZENIE KONTA

2.1. Nick użytkownika musi zachować formę: imię oraz nazwisko postaci. Dopuszcza się zastąpienie imienia pseudonimem. Dopuszcza się umieszczenia inicjału drugiego imienia pomiędzy imieniem i nazwiskiem postaci.
2.2. Powtarzalność nazwisk może wystąpić tylko w obrębie rodziny, a fakt pokrewieństwa musi zostać potwierdzony przez jedną z istniejących już postaci poprzez podbicie karty nowej postaci dodatkowym postem.
2.3. Imiona i pseudonimy postaci muszą być unikalne. Dopuszczalne jest ich powtórzenie wyłącznie w przypadku uzyskania wyraźnej zgody użytkownika, który jako pierwszy się nimi posłużył, zgoda ta musi być wyrażona w karcie postaci. W sytuacji, w której pierwotny użytkownik ponownie aktywuje swoją postać za pośrednictwem formularza zamówień - dopuszczamy współistnienie dwóch postaci o tym samym imieniu lub/i pseudonimie. Wariacje dotyczące zapisu jednego imienia, zapisy skrajnie podobne fonetycznie nie są dopuszczalne, chyba że ich użycie zostało jednoznacznie zaakceptowane przez pierwotnego posiadacza. Jeśli wyrażono zgodę na użycie danego imienia lub pseudonimu, osoba chcąca z niego skorzystać również musi wyrazić swoją zgodę.
2.4. Tworząc postać, nie należy odwzorowywać realnych osób ani nadmiernie wzorować się na postaciach fikcyjnych. Dane postaci muszą być w pełni wymyślone.
2.5. Avatar domyślnie ma wymiary 200x320px, jednak skaluje się z odpowiednich proporcji - można wgrać nawet 400x650px. Musi on przedstawiać realną osobę publiczną, zwaną faceclaimem. Wiek osoby widniejącej na avatarze powinien być zbliżony do wieku postaci. Administracja może nie zaakceptować wizerunku, jeśli rażąco odbiega od tej zasady.
2.6. Po zaakceptowaniu postaci należy niezwłocznie uzupełnić profil o link do karty postaci.
2.7. Gracz może posiadać do 4 kont od razu po rejestracji. Dalsze konta wymagają spełnienia dodatkowych warunków (patrz: 6. MULTIKONTA).
2.8. Administracja będzie czyścić forum raz w miesiącu, przenosząc karty, relacje i poszukiwania, a także inne tematy postaci nieaktywnych do archiwum, podczas gdy niedokończone karty postaci zostaną przesłane w wiadomości prywatnej do ich autora a następnie usunięte z działu.
ZASADY WIZERUNKÓW I ICH REZERWACJI

3.1. Ważna rezerwacja wizerunku jest wymagana, by karta mogła zostać sprawdzona.
3.2. Każde konto może zarezerwować dwa wizerunki: główny na 72h (z możliwością przedłużenia do 7 dni) i dodatkowy na 24h.
3.3. Rezerwację dodatkową należy odebrać z konta właściwego, cytując zawierający ją post w temacie z rezerwacjami, wtedy też zostaje ona rezerwacją podstawową a jej czas biegnie od momentu zacytowania.
3.4. Rezerwacje podstawowe i dodatkowe nieprzedłużone i nieodebrane przepadają po upłynięciu ich ważności licząc czas od dokładnej godziny ich złożenia. Natomiast rezerwacje przedłużone przepadają o 00:00 dnia następnego.
3.5. Identyczny system jak w przy rezerwacjach przedłużonych obowiązuje w przypadku przejęcia wizerunku po postaci, która wpadła (lub ma już wpaść przez uchybienie terminowi na posta) do grupy nieaktywnych.
3.6. Nieaktywny gracz ma obowiązek przywrócić postać z tym samym wizerunkiem, chyba że ten został przejęty przez innego użytkownika. Wówczas może przywrócić postać z innym wizerunkiem, jednak nieodbiegającym zbytnio od poprzedniego. Zasada rezerwacji innego wizerunku jest taka sama jak przy zmianie, opisane w punkcie 3.8. Przywracanie postaci z innym wizerunkiem nie jest w tym przypadku wliczane do dopuszczalnej liczby zmian wizerunku.
3.7. Rezerwacja złożona z konta postaci nieaktywnej obowiązuje 24 h, czyli na czas napisania posta aktywacyjnego i nie służy na nią przedłużenie.
3.8. Wizerunek można zmienić maksymalnie dwa razy. Nowy nie może drastycznie różnić się od poprzedniego (etniczność, wiek, typ urody). W uzasadnionych przypadkach administracja może odmówić zmiany.
3.9. Wyjątkiem jest zmiana na zupełnie inny wizerunek, o ile gracz nie rozpoczął jeszcze żadnej gry i karta nie porusza kwestii POC.
3.10. Można maksymalnie dwa razy z rzędu zarezerwować ten sam wizerunek. Kolejna rezerwacja możliwa dopiero po 7 dniach. Dotyczy to wszystkich kont danego użytkownika.
3.11. Jeśli twarz pochodzi od osoby spoza showbiznesu (np. influencer instagramowy), należy w rezerwacji i później w karcie postaci podać jego nick.
3.12 Wizerunek od postaci zdezaktywowanej wraca do obiegu po pełnej godzinie od posta z dezaktywacją. Jeśli post był wrzucony o 13:13, wizerunek można zarezerwować o 14:13.
TWORZENIE KARTY POSTACI

4.1. Aby oddać kartę postaci do sprawdzenia, należy najpierw założyć ją i uzupełnić w dziale "w budowie", jako nazwę tematu wpisując personalia postaci oraz podtemat personalia wizerunku. Gdy karta będzie gotowa do sprawdzenia, należy podbić temat nowym postem i najlepiej oznaczyć konto MAPLE HEARTS. Dodatkowo, w przypadku powtarzalności nazwisk, karta musi zostać podbita najpierw przez postać z rodziny (w celu potwierdzenia pokrewieństwa z punktu 2.2.), a następnie przez samego użytkownika i dopiero wtedy uznaje się ją za podbitą.
4.2. Administracja ma 72h na jej sprawdzenie i ewentualne wskazanie poprawek, o czym gracz zostanie poinformowany zarówno pod kartą, jak i w wiadomości prywatnej, gdzie otrzyma komentarz do karty z zastrzeżeniami administracji i prośbą o poprawkę. Dopuszczalna jest też droga zgłoszenia poprawek poprzez prywatny discord celem usprawnienia komunikacji, jeśli użytkownik wyrazi taką chęć.
4.3. Na poprawki przewidziane jest dodatkowe 24h, a rezerwacja wizerunku zostaje o ten czas automatycznie przedłużona. W przypadkach szczególnych, na wniosek użytkownika, administracja może ten czas wydłużyć o dodatkowe 24h, jednak o tym fakcie musi wspomnieć w dodatkowym poście pod kartą postaci.
4.4. Po akceptacji karta trafia do odpowiedniego działu, a link do niej należy dodać do profilu konta.
4.5. Administracja ma prawo odrzucić kartę, jeśli rażąco odbiega od realiów forum lub łamie regulamin.
4.6. Karty postaci nieaktywnych, podczas czystek prowadzonych na forum, będą przenoszone do archiwum.
4.7. Konto bez koloru (brak akceptacji lub dezaktywacja) może udzielać się jedynie w organizacji (blueprints) i off-topie. W ograniczenie to nie jest wliczany jeden fabularny post, który ma służyć aktywacji postaci.
4.8. Gracz posiadający multikonta powinien niezwłocznie połączyć ze sobą wszystkie profile, aby ułatwić administracji wykonywanie ich obowiązków i wkleić link do karty postaci w odpowiednie pole w profilu.
4.9. Zgody udzielone w karcie postaci można zmienić poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza w zamówieniach. Nie działają one jednak z mocą wsteczną, szczególnie w przypadku zgód dot. imion.
rozgrywka fabularna

5.1. Po zaakceptowaniu postaci, gracz ma 5 dni na rozpoczęcie gry.
5.2. Gracz ma maksymalnie 14 dni na napisanie kolejnego posta fabularnego, aby jego postać nie trafiła do grupy nieaktywnych.
5.3. Post fabularny musi liczyć minimum 250 słów (według licznika forum) i zostać zamieszczony w dziale "Let the city swallow us whole". Dodatkowo, posty fabularne może pisać tylko aktywny użytkownik (wyjątkiem jest jeden post aktywacyjny, mający na celu przywrócić kolor wyszarzonej postaci).
5.4. Dozwolona jest gra między własnymi postaciami, jeśli bierze w niej udział jeszcze inny gracz.
5.5. Na forum jest dozwolona multilokacja, a każda gra zakładana jest w osobnym temacie w adekwatnym do wybranej lokacji subforum.
5.6. Zabrania się ingerowania w rozgrywki innych użytkowników bez ustalenia z nimi formy ingerencji i ich wcześniejszej zgody.
5.7. Wątki erotyczne lub brutalne należy ukrywać znacznikami bbcode hide, a pierwszy post oznaczyć jako tw (trigger warning); opcjonalnie można dodać znacznik spoiler.
5.8. Kategorycznie zabrania się praktyk mających sztucznie uchronić postać przed dezaktywacją. Zalicza się do nich kasowanie ostatniego posta i jego ponowną publikację albo przeklejanie postów z innych wątków lub wklejenie losowego posta do kolejnej nowej lokacji zamiast kontynuacji prowadzonych wątków.
5.8.a Użytkownik, który notorycznie (powyżej trzech razy) dodaje posty tuż przed minięciem czternastu dni i stanowi to jego jedyną aktywność na forum musi liczyć się z tym, że wizerunek jego postaci może zostać odebrany.
5.9. Na forum istnieje możliwość rozgrywek z Mistrzem Gry (Bober Kanadyjski), a jego postów nie można ignorować. MG może zarówno wtrącać się w dowolną fabułę (w przypadku postaci, które wyraziły taką chęć, wypełniając odpowiednią część informatora z reputacją).
multikonta
6.1. Aby utworzyć kolejne multikonto lub aktywować konto dezaktywowane, mając już cztery aktywne postacie, należy spełnić wymagania dotyczące aktywności na dotychczasowych kontach. Jeśli któreś z kont jest aktualnie dezaktywowane, nie wlicza się do wymaganego limitu aktywności. Warunki muszą być spełnione wyłącznie przez konta aktywne w momencie składania prośby o kolejne konto.
Szczegółowe progi aktywności:
  • piąte konto - minimum 50 postów, z czego co najmniej po 10 postów na każdej z czterech posiadanych postaciach + 10 dodatkowych postów dowolnie rozdysponowane pomiędzy nimi.
  • szóste konto - minimum 85 postów, z czego co najmniej po 15 postów na każdej z pięciu posiadanych postaciach + 10 dodatkowych postów dowolnie rozdysponowane pomiędzy nimi.
  • siódme konto - minimum 130 postów, z czego co najmniej po 20 postów na każdej z sześciu posiadanych postaciach + 10 dodatkowych postów dowolnie rozdysponowane pomiędzy nimi.
  • ósme konto - minimum 185 postów, z czego co najmniej po 25 postów na każdej z siedmiu posiadanych postaciach + 10 dodatkowych postów dowolnie rozdysponowane pomiędzy nimi.
  • dziewiąte konto - minimum 250 postów, z czego co najmniej po 30 postów na każdej z ośmiu posiadanych postaciach + 10 dodatkowych postów dowolnie rozdysponowane pomiędzy nimi.
  • dziesiąte konto - minimum 325 postów, z czego co najmniej po 35 postów na każdej z dziewięciu posiadanych postaciach + 10 dodatkowych postów dowolnie rozdysponowane pomiędzy nimi.
  • W przypadku zakładania kolejnych kont (jedenastego i dalej), próg aktywności zwiększa się analogicznie: do minimalnej liczby postów przypisanych każdej postaci dodaje się 5 (czyli np. 40 postów na każdą z dziesięciu postaci przy jedenastym koncie), a do całościowej puli - dodatkowe 10 postów, które mogą być dowolnie rozdysponowane między aktywnymi kontami.
6.2. Maksymalna liczba kont to 12, każde musi być aktywne fabularnie.
6.3. Wszystkie konta muszą być ze sobą powiązane. Brak powiązania skutkuje ostrzeżeniem lub zakazem tworzenia nowych kont.
6.4. Dezaktywacja konta zwalnia jego miejsce – nowe konto zajmuje jego "slot" i musi spełniać wymagania postowe przypisane do tej pozycji przy tworzeniu kolejnego konta.
6.5. Jednocześnie administracja może nie zgodzić się na stworzenie nowej postaci bądź aktywowanie skreślonej, nawet jeśli użytkownik spełnia wymaganie odnośnie liczby postów na poprzednich kontach. Administracja może nie wyrazić zgody na następne multikonto/aktywację, jeśli użytkownik:
  • notorycznie dodaje jedynie pojedyncze posty co 14 dni, aby nie utracić zajętego wizerunku i/albo traci rangę poprzez brak aktywności i następnie przywraca postać z nieaktywnych więcej niż trzykrotnie,
  • nagminnie dezaktywuje starszą postać, aby stworzyć kolejne,
  • nadużywa na forum nieobecności i/lub zgłasza się po nie niezgodnie z zasadami opisanymi niżej.
nieobecności

7.1. Nieobecność może trwać maksymalnie 14 dni + 3 dni na powrót. Wymagane jest podanie konkretnych dat.
7.2. Nieobecność można zgłosić dla wszystkich lub wybranych kont, jeśli każde ma przynajmniej 5 postów fabularnych.
7.3. Między kolejnymi nieobecnościami na tym samym koncie musi pojawić się co najmniej 5 postów fabularnych, w wymóg ten nie są wliczane posty napisane podczas trwania okresu nieobecności.
7.4. Postać reaktywowana musi najpierw dodać 5 postów fabularnych, by nieobecność mogła zostać zaakceptowana.
7.5. W wyjątkowych przypadkach możliwe jest uzgodnienie innego terminu z administracją, jednak data zakończenia nieobecności musi być jawna – nie dopuszcza się nieobecności bezterminowych.
postanowienia końcowe

W celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników, ochrony przed spamem, nadużyciami oraz próbami omijania regulaminu, forum nie umożliwia dostępu z adresów IP powiązanych z sieciami VPN, serwerami proxy ani innymi metodami anonimizacji połączenia internetowego.
Wykrycie takiego połączenia skutkować będzie zablokowaniem dostępu do forum.
Blokada nie ma charakteru geograficznego ani dyskryminacyjnego – dotyczy wyłącznie technicznych sposobów ukrywania tożsamości połączenia.

Kwestie nieujęte w regulaminie rozpatrywane są indywidualnie przez Administrację komisyjnie i jawnie.

Ostatnia aktualizacja: 08/07/2025

ODPOWIEDZ

Wróć do „the brief”